מתכונים באדיבות אתר Cooks.co.il

משולשי שוקולד, אגוזים ופירות יבשים (פרווה)צילום: יהודה סלומון

משולשי שוקולד, אגוזים ופירות יבשים (פרווה)

מאת: גילעד תקשורת, קטגוריה: עוגות פרווה
פורסם בתאריך: 23.09.11

מתכון להכנת משולשי שוקולד, אגוזים ופירות יבשים, מתוך הספר עוגה פרווה לקינוח מאת דנית סלומון, הוצאת קוראים.

מרכיבים עיקריים: מרגרינה, שוקולד מריר, תאנים, דובדבנים, זנגביל, פיסטוקים, אגוזי קשיו, ביסקוויטים.

משך ההכנה: 4 שעות
מספר מנות: תבנית פאי מתפרקת בקוטר 26 ס"מ

מצרכים להכנת המתכון

150 גרם ביסקוויטים פתי־בר
100 גרם עוגיות "לוטוס" (בטעם קרמל), או עוגיות בטעם קינמון
50 גרם אילסרים (אגוזי בונדוק) קלויים
50 גרם אגוזי קשיו קלויים
50 גרם פיסטוקים קלופים
10 משמשים מיובשים גדולים
8 דבלים (תאנים מיובשות) בהירות גדולות
10 דובדבנים מסוכרים אדומים
¼ כפית זנגביל טחון
250 גרם שוקולד מריר קצוץ
150 גרם מרגרינה בלי מלח, חתוכה לקוביות
½ כוס ממרח תמרים
תבנית פאי מתפרקת בקוטר 26 ס"מ, משומנת היטב ומרופדת בעיגול של נייר אפייה

אופן הכנת המתכון

  1. שמים את הביסקוויטים ואת העוגיות בשקית ניילון עבה וחובטים בהם במערוך או בפטיש שניצלים כדי לרסק אותם לחתיכות קטנות. מעבירים את הביסקוויטים המפוררים לקערה גדולה.
  2. בוחרים 12 אילסרים יפים וחוצים אותם לאורכם. פורסים 12-10 פרוסות דקות יפות ממרכז הדבלים. פורסים 24-20 פרוסות דקות יפות ממרכז המשמשים. פורסים 6 עיגולים יפים מהדובדבנים. שומרים את חצאי האילסרים ואת פרוסות הפרי היפות לעיטור. את הפרוסות הפחות יפות קוצצים גס ומוסיפים לפירורי הביסקוויט.
  3. קוצצים גס את האילסרים הנותרים ואת אגוזי הקשיו ומוסיפים לקערת הפירורים יחד עם הפיסטוקים. קוצצים את המשמשים, את הדבלים ואת הדובדבנים הנותרים לחתיכות קטנות ומוסיפים גם אותם לקערת הפירורים יחד עם הזנגביל הטחון. מערבבים היטב את תכולת הקערה.
  4. ממיסים את השוקולד עם המרגרינה בקערה המונחת מעל סיר מלא עד חציו במים על סף רתיחה. מסירים את הקערה מהסיר ומערבבים לתערובת חלקה. מוסיפים את ממרח התמרים ומערבבים עד שהוא נבלע בתערובת השוקולד.
  5. מוסיפים את תערובת השוקולד והתמרים לתערובת הפירורים שבקערה. מערבבים ולשים עד שכל פירורי הביסקוויט ספוגים בתערובת השוקולד וחתיכות האגוזים והפירות מפוזרות בתערובת בצורה אחידה.
  6. מסדרים 20 חצאי אילסרים במעגל גדול סמוך לשוליים של תחתית התבנית המרופדת, כשהצד החתוך כלפי מטה. מסדרים פרוסות משמשים בין חצאי האילסרים. מניחים פרוסת דובדבן במרכז התבנית ומסדרים סביבה מעגל של פרוסות דובדבן וחצאי אילסרים. מסדרים מעגל של פרוסות דבלים ומשמשים בין המעגל החיצוני למעגל הפנימי. (אפשר, כמובן, לסדר את העיטורים בדוגמה אחרת.)
  7. מפזרים את תערובת השוקולד מעל העיטורים - נזהרים לא להזיז את העיטורים ממקומם. מהדקים היטב את תערובת השוקולד ומגלגלים עליה כוס גלילית קטנה כדי להדק אותה וליישר את פניה. מכסים ומקררים במשך 4 שעות לפחות, עד שהתערובת מתקשה.
  8. הופכים את התבנית על צלחת הגשה גדולה או על לוח חיתוך. משחררים את מסגרת התבנית, מסירים את התחתית וקולפים את הנייר. חותכים את העוגה למשולשים דקים. העוגה מתאימה להקפאה.

טיפים: 

  • אני משתמשת באילסרים קלויים ובאגוזי קשיו קלויים טריים שקניתי בדוכן הפיצוחים - אלה שקלויים במעט מלח. בקשו מהמוכר שישתדל לבחור באילסרים שמרבית הקליפה החומה הוסרה מהם בתהליך הקלייה.
  • אפשר להחליף את המשמשים ואת הדבלים בפירות יבשים אחרים - אגסים, אפרסקים, חמוציות ואפילו זנגביל מסוכר (לחובבי הטעם). הדובדבנים המסוכרים תורמים בעיקר לקישוט ואפשר לוותר עליהם, או להחליף אותם בתותים מסוכרים.

מקור המתכון: אתר המתכונים, האוכל והבישול Cooks.co.il