מתכונים באדיבות אתר Cooks.co.il

עוגת גלידה נוטלה עם וניל ואגוזיםצילום: יהודה סלומון

עוגת גלידה נוטלה עם וניל ואגוזים

מאת: דנית סלומון, קטגוריה: עוגת גלידה
פורסם בתאריך: 19.10.12

תכון להכנת עוגת גלידה נוטלה, עם וניל ואגוזים, מתוך ספרה החדש של דנית סלומון עוגות שאהבתי, בהוצאת קוראים.

מרכיבים עיקריים: ביסקוויטים, חמאה, אגוזי פקאן, תמצית וניל, לימון, שמנת, חלב, שוקולד מריר.

משך ההכנה: 35 דקות
מספר מנות: 5-7 מנות

מצרכים להכנת המתכון

לבסיס: 50 גרם פקנים סיניים, 70 גרם ביסקוויטים פתי־בר בטעם שוקולד (9-8 ביסקוויטים), שבורים לחתיכות 50 גרם חמאה מומסת.

לגלידת הווניל־אגוזים: ¾ כוס חלב משומר ממותק (מקופסת שימורים), 2 כפיות תמצית וניל, 1 כפית מיץ לימון סחוט טרי, 2 כפות סיבי בֶּנֶפַייבֶּר (סיבים תזונתיים נמסים חסרי טעם, ריח וצבע. נמכרים בבתי מרקחת ובבתי טבע), 1 כוס (250 מ"ל) שמנת להקצפה, 25 גרם פקנים סיניים טחונים לפירורים קטנים.

לגלידת הנוטלה: ¼ כוס חלב משומר ממותק (מקופסת שימורים), 2 כפות סיבי בֶּנֶפַייבֶּר, 1 כוס ממרח נוטלה רך מאוד (בטמפרטורת החדר, לא מקורר), 1 כוס (250 מ"ל) שמנת להקצפה.

לעיטור: שוקולד מגורר, פקנים סיניים קצוצים.

אופן הכנת המתכון

עוגת גלידה מדהימה בעשר דקות עבודה. מתברר, שלא צריך מכונת גלידה כדי לקבל גלידה "אמיתית" רכה ואוורירית, ששומרת על מרקם רך גם בהקפאה ממושכת. פשוט מוסיפים לתערובת הגלידה כמות קטנה של סיבים תזונתיים נמסים - הסיבים מעכבים קפיאה ומונעים היווצרות גבישי קרח. הכנת הגלידות פשוטה וקלה מאוד - מקציפים את כל החומרים יחד בקערה אחת, מערבבים קצת את שני סוגי הגלידה ויוצקים על בסיס פירורים קראנצ'י טעים להפליא. 

  1. לפני שמתחילים בהכנת הבסיס, טוחנים את הפקנים הסיניים המיועדים לגלידת הווניל לפירורים קטנים במעבד מזון או בממחה, מעבירים לקערית ושומרים בצד. מכניסים למכל של מעבד המזון את הפקנים המיועדים לבסיס ואת הביסקוויטים השבורים וטוחנים אותם לפירורים בינוניים־קטנים (הזהרו לא לטחון אותם לאבקה). מוסיפים את החמאה המומסת ומערבבים היטב. מפזרים את תערובת הפירורים על קרקעית תבנית קפיצית בקוטר 22 ס"מ (או משתמשים במגש שטוח ורינג בקוטר 22 ס"מ)  ומהדקים קלות בלי לדחוס - הבסיס צריך להיות אוורירי, לא מהודק לקרום נוקשה. 
  2. מכינים את גלידת הווניל: יוצקים לקערת הקצפה ½ כוס חלב משומר. מוסיפים וניל, מיץ לימון וסיבי בנפייבר ומערבבים היטב. מוסיפים את השמנת ומערבלים במהירות נמוכה במשך 20 שניות. ממשיכים להקציף במהירות גבוהה במשך 5-4 דקות - הקציפה שתקבלו תהיה תפוחה וסמיכה מאוד, כמו קצפת רכה. מוסיפים את החלב המשומר הנותר בהדרגה במהלך ההקצפה. מוסיפים את פירורי הפקנים ומערבבים בכף.
  3. מכינים את גלידת הנוטלה: יוצקים לקערת הקצפה ¼ כוס חלב משומר. מוסיפים את סיבי הבנפייבר ומערבבים היטב. מוסיפים ½ כוס נוטלה ואת השמנת ומערבלים במהירות נמוכה במשך 20 שניות, עד שכל החומרים מתאחדים. ממשיכים להקציף במהירות גבוהה במשך 4-3 דקות לקציפה תפוחה וסמיכה מאוד ששומרת על צורתה. מוסיפים את חצי כוס הנוטלה הנותרת בהדרגה במהלך ההקצפה.
  4. מוסיפים את רוב הכמות של גלידת הנוטלה אל גלידת הווניל - לא בגוש אחד אלא יוצקים בעיגול רחב על תערובת הווניל - ובוחשים קלות בלהב סכין כדי לערבב קצת את הצבעים זה לתוך זה. יוצקים את התערובת על בסיס הפירורים ומטלטלים קצת את התבנית כדי לפלס את פני הגלידה. מנטפים את שאריות גלידה הנוטלה בגושים קטנים על פני הגלידה המעורבת. מכסים היטב ומקפיאים במשך לילה לפחות, עדיף במשך יממה שלמה.
  5. לפני ההגשה מריצים להב סכין דק בין הגלידה למסגרת התבנית או הרינג ומשחררים את העוגה. מפזרים למעלה שוקולד מגורר ופקנים קצוצים. מגישים מיד.

מקור המתכון: אתר המתכונים, האוכל והבישול Cooks.co.il