מתכונים באדיבות אתר Cooks.co.il

מלאווח תימני

מאת: שף מירי גרינברג, קטגוריה: אוכל תימני
פורסם בתאריך: 16.11.12

מתכון מסורתי להכנת מלאווח תימני קלאסי, באדיבות השף מירי גרינברג.

מרכיבים עיקריים: קמח, שמרים, מרגרינה.

משך ההכנה: כשעתיים וחצי
מספר מנות: 5-10 מנות

מצרכים להכנת המתכון


1 ק"ג קמח לבן רגיל 
2 כפות סוכר 
1 כף מלח 
מים – לפי הצורך בערך 1 ¼ כוס
כ-250 גרם מרגרינה רכה
10 גרם שמרים

אופן הכנת המתכון

  1. מערבבים בקערה את הקמח, סוכר, מלח והשמרים. מוסיפים מים בזרם דק תוך כדי לישה ביד, מספיק מים עד שהחומרים מתאחדים לבצק רך. 
  2. לשים את הבצק כמה דקות לבצק גמיש. מכסים את קערת הבצק במגבת לחה ומשהים כחצי שעה-שעה. מחלקים את הבצק ל-12 חלקים שווים. מעצבים מכל חלק כדור עגול וחלק, מניחים את הכדורים על משטח, מכסים במגבת לחה ונותנים לבצק לנוח כחצי שעה-שעה. 
  3. משמנים את משטח העבודה בנדיבות במרגרינה, ובידיים משומנות מחליקים ומשטחים עליו כל כדור בצק לעלה דק ככל האפשר. מקפלים מהחלק הרחוק של העלה פס ברוחב כ-4 ס"מ על גבי העלה. בידיים, מורחים את הפס בעוד מרגרינה. מקפלים את החלק המקופל שוב על גבי העלה, ושוב מורחים מרגרינה על פס הבצק המקופל. כך מקפלים ומורחים עד סוף העלה, עד שנוצר פס ארוך וצר של שכבות קיפולי בצק עם מרגרינה ביניהם. עכשיו מעמידים את הפס על צידו ומגלגלים אותו סביב עצמו כשבלול מהודק, עד קצה פס הבצק. מניחים על מגש וממשיכים להכין כך שבלולים משאר כדורי הבצק. 
  4. עוטפים את המגש עם השבלולים בניילון נצמד ושומרים במקרר מספר שעות, אפשר כמה ימים. לשמירה ארוכה יותר ניתן להקפיא, מכוסה בניילון. 
  5. מחממים מחבת על אש בינונית. משמנים במרגרינה את משטח העבודה, לוקחים שבלול בצק ובידיים משומנות במרגרינה משטחים ופותחים אותו בעדינות לעלה עגול בקוטר המחבת. 
  6.  מעבירים את העלה למחבת החמה ומטגנים צד ראשון עם מכסה, עד שהמלאווח משחים בצידו התחתון. 
  7. הופכים אותו בכף טיגון ומטגנים עד שגם הצד השני ישחים. 
  8. מגישים חם מהמחבת, בתוספת סחוג או סלסת עגבניות מתובלת.

מקור המתכון: אתר המתכונים, האוכל והבישול Cooks.co.il